לפני שלוש שנים ש. הופנה אליי י' ע"י יועצת החטיבה להוראה מתקנת. במפגש המקדים, האם תיארה את בנה בעיניים דומעות:" י' הוא ילד טוב, מופנם, כמעט לא מדבר, הציונים שלו נמוכים, לא מכין בכלל ש.ב. אני מבקשת שתעזרי לו להיות תלמיד טוב יותר"

עיינתי בתוצאות האבחון הפסיכו דידקטי שעבר, שאלתי להרגלי השינה שלו, תזונה, התנהלות, מצב חברתי. החלטנו שאתחיל עם י' באימון תפקודי (functions coaching), בתנאי שאמא תאפשר לי לצאת למסע עם י' מבלי ללחוץ בנושא הלימודים.

י' הגיע אליי חבוש בכובע שהסתיר את פניו, בקושי הישיר מבט, מבוייש ונמנע .שפת הגוף שלו שיקפה סוג של קיפאון, אבל ידעתי שהוא מקשיב. התחלנו במצגת "הנשר", עברנו למטאפורות ולקלפים אימוניים ואט אט גילינו ביחד את הכישורים והעוצמות שלו, את אותם "שדונים" שמעכבים אותו ,את "שודדי הזמן" ועוד.

בכל מפגש י' יצא עם מטלה נוספת שבחר לעשות. התיידדנו עם הפרעת הקשב שהפכה עם הזמן להפריית קשב.
עבדנו על גמישות מחשבתית וכישורים חברתיים. ניהול זמן ועוד.. בהמשך קידדנו מטרות לטווח ארוך וקצר.

השלב הבא: עברנו לאימון+ אסטרטגיות למידה. על השלד של האימון יצקתי את התכנים: מהו סגנון הלמידה המיטבי עבורו, איך לחלק את החומר לבחינה(חשוב ולא דחוף), איך לזכור את החומר לבחינה, עם הזמן גם חרדת הבחינות נעלמה.

השלב האחרון: הוראה מכוונת(מתקנת) :קריאת טקסטים, אוצר מילים, כתיבת תשובה/סיכום, הכנה למבחנים ..כמו כן, י' תרגל אימון נוירו קוגניטיבי בתוכנת "אטנגו".
כיום , י' לומד בכיתה יא' . בסוף השנה שעברה קיבל תעודת הצטיינות בלימודים ,זקוף קומה, עוסק בספורט, מוקף בחברים ומאושר, וכמובן אמא וגם אבא – בעננים 

ד"ר ברוקס טוען שלכל אדם יש לפחות אי אחד של כישרון, ולכן איתור וטיפוח של אי אחד עשוי מלשמש זרז להתפתחות איים אחרים. תפקידי כמאמנת הוא לחשוף איים אלה ולטפח אותם, כך שיבלטו בתוך אוקיינוס של ספק עצמי.

השאר תגובה