הורי גיא (שם בדוי) בן 13, הגיעו אליי לשיחת ייעוץ , לאחר שבנם עבר אבחון פסיכו- דידקטי. שניהם נראו עייפים ומודאגים.

"לגיא שלנו יש הפרעת קשב ולקויות למידה. בביה"ס יש לו כרטיס נבחן והוא מקבל הקלות, אבל שום דבר לא זז. הוא לא משתף פעולה, אין לו מוטיבציה לכלום".

כאם כל כך הזדהיתי עם ההורים, אך עוד יותר עם גיא: עם הקושי שלו ללכת כל יום לביה"ס, להרגיש שיעמום, כעס וחוסר ביטחון.

החלטנו שבתחילת האימון אגיע אליו הביתה, לאימון חוויתי. בלי לדבר על הלימודים ועל שיעורים.., בד בבד ההורים עברו איתי אימון הורים בו קיבלו כלים פרקטיים להידברות ולהתנהלות עם גיא.

להלן 6 מפתחות ליצירת מוטיבציה :

  1. התיידדו עם הלקות שלו, קראו על כך, פנו למומחה בתחום, בקרו בהרצאות ובסדנאות.
  2. תנו מענה להפרעת הקשב, היא גורמת לחוסר עקביות בתפקוד. אם מומלץ באבחון לפנות לנוירולוג , פנו לנוירולוג או לטיפול אלטרנטיבי.
  3. שתפו פעולה עם הצוות החינוכי, תחזקו מערכת יחסים בונה יחד עם הילד.
  4. היו החלטיים לגבי יישום ההמלצות של האבחון. "כדי לשפר הישגים תקבל הוראה מכוונת (מתקנת)/ אסטרטגיות למידה ואימון/טיפול רגשי.
  5. אל תאפשרו לו להחליט, הציבו לו עובדה. כל יום שעובר יוצר תסכול ומגדיל את הפער.
  6. שבחו אותו, שדרו לו שאתם מאמינים ביכולתו ללמוד.

..ומה עם גיא? חלפה שנה ,לפני שבוע קיבלתי הודעת sms
מאימו: "דבי יקרה, תודה על הכלים והכוחות שנתת לגיא ולנו. הוא כבר לומד לבד למבחנים ומשתמש באסטרטגיות שלימדת אותו.., ובינתיים הכל רגוע בביה"ס."

גיא עבר אימון תפקודי בו התחבר לעוצמות שלו ומשם נסללה הדרך להנעה + אסטרטגיות למידה.

מנסיוני המקצועי כמאמנת וכמורה להוראה מכוונת, אני יודעת שכלים אלה אפקטיביים ביצירת שינויים, ואני שמחה לחלוק אותם עימכם .

אתם מוזמנים לשאול ולשתף אותי,
יחד נפתח דף חדש 

 

השאר תגובה