הוראה מותאמת

הוראה מותאמת ( ולא : "מתקנת " )נעשית על ידי התאמה ובנייה של תוכנית לימודים אישית, לרוב על סמך אבחון פסיכו-דידקטי.
אני עובדת בצורה פרטנית, שלב אחר שלב.
תחילה משלבת תכנים מעולם התוכן של התלמיד כדי ליצור אצלו עניין,
תוך עלייה הדרגתית ברמת הקושי ובדרישות.
חשוב לי להדגיש שזהו תהליך , ועם הזמן התלמיד ידע:
לארגן, לשער, להשוות, להסיק מסקנות ,להכליל ..
להבין את הנקרא, לכתוב תשובה , לסכם,
לקדד את החומר בזיכרון.
כל אלה יפתחו אצלו אישיות אופטימית וסקרנית כלומד ודרכי התמודדות במשימות הלימודיות.
בנוסף, במידת הצורך, אני נמצאת בקשר עקבי עם הצוות החינוכי , נוכחת בישיבות וסוללת את הדרך לשיפור.

WhatsApp Image 2020-08-23 at 13.22.49

בביה"ס היסודי - שיפור מודעות פונולוגית, מורפולוגית ואורתוגרפית.
פונולוגית - הבחנה שמיעתית בין צלילים: עיצורים , תנועות.
מורפולוגית - שורש, תבנית, גזירה, נטייה.. , מסייע בדיוק בקריאה מנוקדת,
והכרחי לקריאה בלתי מנוקדת .
אורתוגראפית - איות נכון, טיפול בשגיאות כתיב, דיוק הקריאה,
שיפור קצב הקריאה, אחיזה נכונה של העיפרון, עיצוב הכתב.
מיומנויות קריאה והבנה .
עבודה על שיום ושליפה-חוסר היכולת למצוא את המילה ברגע הנתון.
תחביר - ממשפט פשוט למשפט מורכב.
סוגי כתיבה - כתיבת חוויה, כתיבת טיעון, סיכום, השוואה, מכתב.

 

בחטיבת הביניים - הקניית ההוראה מתבצעת דרך
מקצועות עתירי מלל: לשון, ספרות, תנ"ך,הסטוריה, מדעים , גאוגרפיה...
מיומנויות קריאה- תרגול דיוק ושטף.
הבנת הנקרא - הקניית מיומנויות להפקת משמעות בטקסט.
הבעה בכתב – סוגי כתיבה + כתיבת טקסט המבוסס על הנמקות, מבנה, אוצר מילים, תחביר ,סימני פיסוק .
טיפול בשגיאות כתיב - מורפולוגיה של השפה.
למידה למבחנים-ארגון החומר, סיכום, קידוד בזיכרון.

 

בתיכון - הכנה לבגרויות ברבי- מלל בדגש על הוראה מותאמת:
לשון עברית – 2 יחידות לימוד
ספרות – 2 יחידות או 5 יחידות
הסטוריה – 2 יחידות
תנ"ך – 2 יחידות
סוציולוגיה / פסיכולוגיה – 2 יחידות