אימון תפקודי מתבגרים

" אני מאחר בבוקר ללימודים, בהגשת עבודות.."

" המורה הזאת לא מבינה אותי, אז התפרצתי ,
לא התכוונתי לכך .."

" מתי אספיק להנות עם חברים? ללמוד נהיגה?

לעבוד ,שיהיו לי דמי כיס.." ?

 

לעבור בשלום את גיל ההתבגרות – בהחלט משימה לא פשוטה!

מתבגרים טיפוסיים חווים מצבי רוח משתנים ובלתי צפויים.

הם נעים בין התלהבות לאדישות, לפעמים יש להם חזון ומטרה,אך פעמים אחרות הם מבולבלים לגמרי.

הם נרגשים לגבי עתידם, אך גם מפוחדים.

זוהי תקופה בה הם עוברים מתלות לעצמאות.

המשימה ההתפתחותית שלהם היא לפתח זהות עצמית נפרדת.

WhatsApp Image 2020-08-23 at 12.56.18

על אחת כמה וכמה, מתבגרים מאותגרי קשב וריכוז חווים תקופה מטלטלת יותר;
למרות היותם ברוכי כישרונות הם מדווחים על קשיים בשמירה על כללים, בקושי בהתארגנות, נוטים לווכחנות, לדחיינות ולאימפולסיביות.

הם מתוסכלים בתחום הלימודי והחברתי, מבולבלים ולעיתים אף עלולים להגיע למצבי סיכון(נשירה מבית הספר, שימוש בחומרים ממכרים ועוד).

ברור , שכיום קשה להיות מתבגר יותר מאי פעם;

לחץ אדיר לרצות את החברה, להיראות הכי הכי באינסטוש ,

להגיע להישגים וללמוד לבגרויות , החשש מפני העתיד ועוד.

אני מאמינה שיש להתוות למתבגר גבולות ברורים, ובנוסף להעניק לו כישורי חיים, שיובילו אותו לקחת אחריות על חייו.
אני משלבת כלים ממוקדים מהcbt , מהסכמה תראפיה והמיינדפולנס , ומלווה מסביב לשעון והשינוי - מ ד ה י םםם.

האימון נבנה בהתאם לצרכי המתאמן:

  • "התיידדות" עם הפרעת קשב / הלקות
  • איתור כוחות וחולשות
  • זיהוי ערכים
  • קביעת מטרות
  • מעבר מהרגלים "מעכבים" ל"מנצחים"
  • העצמה – דימוי עצמי
  • רכישת מיומנויות חברתיות
  • וויסות מילולי ורגשי
  • אסטרטגיות לניהול זמן
  • סינגור עצמי
  • התמודדות עם חרדת בחינות
  • שימור ההישגים וההרגלים שנרכשו